دانلود باران

دانلود باران

مهمترین درسی که از زندگی آموخته ام این بود که: هچکس شبیه حرفهایش نیست.....
دانلود باران

دانلود باران

مهمترین درسی که از زندگی آموخته ام این بود که: هچکس شبیه حرفهایش نیست.....

شروط جدید سنای آمریکا برای مذاکره با ایران تحلیل ها و گمانه زنی

تحلیل ها و گمانه زنی ها در آستانه مذاکرات مسکو، شروط سنای آمریکا برای مذاکره با ایران، بازتاب تهیه برنامه دفاع سایبری در ایران، کمک ایران به ساخت اولین پهپاد ونزوئلا، اختلاف نظرهای روسیه و آمریکا بر سر ایران و سوریه و محدود بودن زمان معافیت برخی کشورها از تحریم ایران، از جمله مهمترین اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
به گزارش بی باک به نقل از «تابناک»، با نزدیک شدن به زمان برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو، بار دیگر اغلب اخبار و تحلیل های رسانه ای به این سمت و سو متمایل شده است. روزنامه «واشنگتن پست»، امروز در مطلبی به بررسی همین موضوع پرداخته و با مطرح کردن ادعایی عجیب، نوشته ایران در پی دستیابی به بمب هسته ای از طریق مذاکرات است. این روزنامه می نویسد ایران به این نتیجه رسیده که دستیابی به سلاح هسته ای از طریق رسیدن به توافق با قدرت های جهانی، آسان تر از انجام چنین کاری خارج از چارچوب های شناخته شده است. برای این کار نیز ایران در پی توافقی است که بر اساس آن بتواند آزادانه زیرساخت های هسته ای خود را توسعه دهد.
به نظر می رسد دلیل بیان این ادعا از سوی واشنگتن پست، تأکید ایران بر به رسمیت شناخته شدن حق بی قید و شرط ایران برای غنی سازی اورانیوم باشد. این در حالی است که چنین خواسته ای از سوی ایران، نه امری خارج از عرف، بلکه دقیقاً در چارچوب معاهده منع گسترش (ان. پی. تی) است.
روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز در خبری مرتبط با همین موضوع، از تعیین شرط و شروط هایی توسط سناتورهای آمریکایی برای مذاکرات با ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، 44 سناتور آمریکایی از اوباما خواسته اند در مذاکره با ایران تجدیدنظر کند؛ مگر اینکه ایران پیش از آن با شروطی موافقت نماید. از جمله این شروط، تعطیلی تأسیسات «فردو»، تعلیق غنی سازی بالای پنج درصد و خارج کردن همه حجم اورانیوم بالای پنج درصد از ایران است.
اما در خبری غیرهسته ای، روزنامه «چاینا دیلی» از تهیه برنامه استراتژیک دفاع سایبری در ایران خبر داده است. این روزنامه با اشاره به سخنان سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران نوشته متخصصان ایرانی در حال آماده سازی یک برنامه استراتژیک دفاع سایبری هستند تا به مقابله کشور با حملات سایبری کمک کند. چاینا دیلی در ادامه با اشاره به سابقه انجام حملات سایبری علیه ایران، اقدامات ایران در مقابله با تهدیدات سایبری را نیز ذکر کرده است.
خبر ساخت اولین پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) ونزوئلا با کمک ایران، از جمله اخباری است که طی 24 ساعت گذشته در بسیاری از مطبوعات جهان بازتاب یافته است. صبح امروز نیز «گلوبال پست» با انتشار این خبر، به سخنان «هوگو چاوز»، رئیس جمهور ونزوئلا اشاره کرده که گفته قرار است تنها یک دوربین بر روی این پهپاد نصب شود و وظیفه آن صرفاً انجام عملیات های دفاعی است. همچنین در این خبر به نقل از چاوز آمده که در راستای افزایش توان دفاعی ونزوئلا، این کشور قصد راه اندازی خط مونتاژ اسلحه «کلاشنیکف» را با کمک روسیه دارد.
روزنامه «هافینگتون پست» با اشاره به دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با باراک اوباما، همتای آمریکایی خود که قرار است هفته آینده در حاشیه اجلاس گروه 20 (G-20) در مکزیک انجام گیرد، نوشته سوریه و ایران، مهمترین سرفصل های گفت و گوهای این دو رئیس جمهور را تشکیل خواهند داد. هافینگتون پست به صراحت بیان می کند که در صورت نرسیدن آمریکا به توافقی با روسیه، غرب همانند آنچه پیش از این در بوسنی رخ داد با سوریه برخورد و به آن حمله هوایی می کند. از سوی دیگر، به نوشته این روزنامه، با توجه به تفاوت مواضع روسیه و غرب بر سر موضوع ایران، رسیدن دو طرف به توافقی در این زمینه ضروری می نماید.
روزنامه «دیلی استار» لبنان، سخنان سید حسین موسویان، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را بازتاب داده که گفته غرب از ایران می خواهد الماس خود را تحویل داده و در ازای آن بادام زمینی تحویل بگیرد. اشاره موسویان به پیشنهاد گروه 1+5 بوده که بر اساس آن از ایران خواسته شده در ازای تعلیق غنی سازی با درصد بالا و تعطیلی تأسیسات فردو، سوخت رآکتو و قطعات هواپیما از غرب تحویل بگیرد.
در نهایت، روزنامه «هندو» با اشاره به موضوع معافیت هفت کشور، از جمله هند از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، به نقل از منابع آمریکایی خبر داده که این معافیت دائمی نیست و تنها شامل زمان محدودی است. به نوشته این روزنامه، «رابرت بلیک»، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفته این معافیت تنها یک دوره 180 روزه (شش ماهه) را در بر می گیرد و آمریکا انتظار دارد طی این مدت، کشورهای نام برده شده در این لیست، واردات خود از ایران را بیش از پیش کاهش دهند.

کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم شد

عزت الله ضرغامی کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم شد
تا زمانی که حکم مقام معظم رهبری برای صداوسیما را دارم به هیچ مسوولیت دیگری فکر نمی کنم.

عزت الله ضرغامی اخیرا در جلسات متعددی گفته است: " بنده به هیچ وجه کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم شد. تا زمانی که حکم مقام معظم رهبری برای صداوسیما را دارم به هیچ مسوولیت دیگری فکر نمی کنم."

برای بازدید کننده ی ویژه

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

مقایسه چای سبز و سیاه

مقایسه چای سبز و سیاه


گفت و گو با دکتر تیرنگ نیستانی درباره خواص انواع چای

























چینی ها به چای سبز به چشم یک دارو می نگرند و در مورد خواص طبی و بهداشتی آن تاکید دارند. آنها معتقدند این نوشیدنی در هضم و جذب غذا موثر است و با مصرف آن احساس شادابی می کنند....

اگرچه این نوشیدنی مانند چای سیاه، طعم گس و تلخی ندارد، اما طعم آن متفاوت است و ممکن است برخی افراد آن را دوست نداشته باشند و از طعم دهنده های مصنوعی برای دادن طعم دلخواه به آن استفاده کنند، اما بهتر است این چای را به تنهایی و بدون قند، بیسکویت یا شیرین کننده های دیگر بنوشید تا از خواص آن بهره مند شوید. در کشورهایی مثل چین، ژاپن، تایلند و... هم چای سبز با شیرین کننده نوشیده نمی شود. درباره این چای با دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و علوم پزشکی دانشیار انستیتو تحقیقات تغذیه کشور و دانشگاه شهید بهشتی گفت وگو کرده ایم.

▪ اگر موافق باشید، بحثمان را از مقایسه چای سبز و چای سیاه شروع کنیم.

بله، در بازار انواع چای از چای سیاه گرفته تا چای سبز و حتی نوعی چای تایلندی به نام اورلانگ و چای سفید موجود است. منشا همه آنها برگ گیاه چای است. با توجه به درجه های تخمیر، چای به انواع متفاوتی تقسیم می شود که بیشترین درجه تخمیر متعلق به چای سیاه است و کمترین درجه تخمیر، متعلق به چای سبز. در فرآیند تخمیر یعنی از زمانی که برگ چای چیده می شود تا زمانی که در معرض هوا قرار می گیرد و تخمیر می شود، تغییراتی در چای رخ می دهد یعنی ترکیب های فعال و بیولوژیک چای که اصطلاحا به آن «پلی فنول» می گویند به ترکیب های جدیدتری تبدیل می شوند. در واقع ترکیب های پلی فنولی که از جمله ترکیب های آنتی اکسیدانی قوی هستند و خواص میکروبیولوژیک دارند، از زمان چیده شدن برگ چای تا زمانی که تخمیر می شوند، تغییرات زیادی می کنند. از جمله ترکیبات چای سیاه، کافئین زیادی است که خواص فارماژنیک دارد و باعث تحریک سیستم عصبی و قلب عروقی می شود اما در چای سبز مقدار کافئین به حداقل ممکن می رسد. در ضمن، پلی فنول هایی که در چای سبز به مقدار زیادتری وجود دارد در چای سیاه بسیار کم است.

▪ چرا چای سبز بی رنگ است؟

یکی از معیارها و شاخصه هایی که در ایران برای دلچسب و تازه بودن چای در نظر گرفته می شود، رنگ آن است. البته این معیار در مورد چای سبز صدق نمی کند زیرا بی رنگ بودن چای سبز به ترکیب های موجود در آن و کمترین درجه تخمیرشدنش مربوط می شود.

▪ این ترکیب ها چه خواصی دارند؟

درمورد خواص چای سبز، مطالعه های بسیاری انجام شده است. مهم ترین این خواص، خاصیت ضدسرطانی است. مشخص شده در جوامعی که چای سبز به عنوان یک نوشیدنی رایج مرتب مصرف می شود، ابتلا به برخی از سرطان ها مانند سرطان های گوارشی و سرطان پروستات کمتر است. از دیگر خواص چای سبز می توان به تاثیر آن بر سوخت وساز بدن اشاره کرد. نتایج مطالعه ها نشان می دهد مصرف ۴ فنجان چای سبز در روز می تواند تا حدودی سوخت وساز پایه بدن را افزایش دهد و با افزایش سوخت وساز نیز مقدار کالری کمتری در بدن به صورت بافت چربی ذخیره می شود.

▪ آیا نوشیدن چای سبز باعث کاهش وزن می شود؟

در مورد اینکه آیا این افزایش سوخت وساز بدن به روند کاهش وزن کمک می کند یا خیر، مطالعه مستندی وجود ندارد. در بهترین حالت چای سبز فقط تا حدود ۱۰ درصد سوخت وساز بدن را افزایش می دهد بنابراین برای فردی که پایبند به رعایت رژیم غذایی و نکات تغذیه ای نیست و زندگی بدون تحرکی دارد نه تنها چای سبز بلکه هیچ ماده دیگری نمی تواند به کاهش وزن او کمک کند.

▪ گفته می شود نوشیدن چای مانده معمولی انسان را دچار عوارضی مانند یبوست می کند آیا در مورد چای سبز هم همین طور است؟

نه، ولی مردم چین معتقدند که ۹ تا ۱۰ دقیقه بعد از دم کردن چای سبز باید آن را نوشید. اگرچه با سرد شدن اش تغییری در ترکیب آن به وجود نمی آید اما بهتر است که به صورت تازه مصرف شود.

▪ آیا با نوشیدن این چای به یبوست مبتلا می شویم؟

برخی معتقدند یکی از مضرات مصرف چای سبز، یبوست آور بودن آن است اما در واقع فقط چای سبز نیست که می تواند باعث ابتلا به یبوست شود بلکه نوشیدنی های دیگری مانند چای سیاه، قهوه و حتی نسکافه هم می توانند چنین مشکلی را برای مصرف کنندگان ایجاد کنند. چون این نوشیدنی ها ادرارآور هستند، مصرف بیش از اندازه آنها، باعث دفع زیاد آب از بدن می شود. یکی از عوارض کم آبی بدن هم یبوست است. به علاوه کافئین موجود در چای یا قهوه باعث کندشدن حرکت های دودی دستگاه گوارش می شود.

▪ زیاده روی در مصرف چای سبز چه عوارضی دارد؟

کافئین موجود در چای سیاه آرامش بخش است و به فرد احساس هوشیاری می دهد بنابراین مصرف مداوم آن حالت وابستگی به وجود می آورد و باید در مصرف چای حد تعادل را رعایت کرد. عمده ترین مشکل مصرف بیش از اندازه چای سبز نیز مربوط به ترکیب های پلی فنولیک موجود در آن است که در ترکیب با عناصر دوظرفیتی و مصرف آن همراه با غذا جذب برخی از مواد مورد نیاز بدن مانند روی، آهن، کلسیم و... را کاهش می دهد.







کاسه صبر نیکزاد لبریز شد

کاسه صبر نیکزاد لبریز شد
وزیر راه و شهرسازی درباره تخلفات برخی تعاونی‌های مسکن مهر گفت: کاسه صبرم لبریز شده است، برخی تعاونی‌های مسکن متأسفانه انگیزه‌ای برای اتمام پروژه مسکن مهر ندارند و گفته‌ام زمین‌ها را از آنها پس بگیرند.

علی نیکزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که برای برخورد با تخلفات برخی تعاونی های مسکن مهر چه کرده‌اید؟ گفت: ما از برخی تعاونی‌های مسکن مهر ممنون هستیم چرا که تعاونی‌هایی هستند که مردانه پای کار ایستاده‌اند و مردم را صاحبخانه کرده‌اند، ولی برخی از تعاونی‌های مسکن متأسفانه انگیزه‌ای برای اتمام پروژه مسکن مهر ندارند و گفته ایم زمین‌ها را از آنها بگیرند.

وی ادامه داد: برخی تعاونی‌های مسکن مهر تصور می کنند که ما می‌خواهیم آنها را از میدان ساخت و ساز دور کنیم در حالیکه این کار اصلا در ذهن ما نیست. ما تفاوت تعاونی‌های کم کار با تعاونی‌های پر کار را به خوبی می‌دانیم.

نیکزاد در پاسخ به این سؤال که به هر حال با تعاونی‌های مسکن کم کار چه خواهید کرد؟ اظهار داشت: کاسه صبرم لبریز شده است و حتما با آنها برخورد خواهیم کرد. خواهش من از وزارت تعاون این است که در این خصوص وارد شود و از اکثر تعاونی‌هایی که موفق بودند تجلیل کند و با تعاونی‌های بسیار اندکی که برای مردم مشکل درست کرده‌اند برخورد کند.

وی در ادامه درباره تکلیف ساختمان سران اجلاس گفت: تهران در شهریور ماه امسال میزبان سران کشورهای غیر متعهد است بنابراین هر هفته صبح ها ساعت 7:30 در آنجا هستم و پی‌گیر ساخت ساختمان اجلاس هستم.

نیکزاد افزود: برای مصلی تهران نیز وقت ویژه‌ای گذاشته‌ایم و امسال قرار است نماز عید فطر در مصلی تهران برگزار شود. در مصلی 700 نفر و در ساختمان اجلاس تهران 1100 نفر روزانه در حال کارکردن هستند.

اعدام مبارک و همدستانش + عکس

مردم مصر روز گذشته در تظاهرات میدان التحریر به طور نمادین دیکتاتور سابق این کشور و بازماندگان وی را به دار مجازات آویختند.



به گزارش زلال نیوز ، مردم مصر در تظاهرات روز گذشته خود به طور نمادین عروسک های حسنی مبارک، حبیب العادلی، علا و جمال مبارک و 6 معاون عادلی را به دار مجازات آویختند.

 

اعدام نمادین مبارک و همدستانش
اعدام نمادین مبارک و همدستانش

مردم مصر روز گذشته تظاهرات گسترده ای علیه بازماندگان رژیم حسنی مبارک و احکام دادگاه فرمایشی دیکتاتور سابق این کشور برگزار کردند.

این تظاهرات در پاسخ به فراخوان 40 گروه و تشکل حزبی سیاسی برگزار شده و مردم در این تظاهرات به حکم حبس ابد دادگاه قاهره درباره حسنی مبارک و حبیب العادلی، وزیر کشور مبارک به اتهام دست داشتن در کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری در جریان انقلاب 25 ژانویه این کشور و تبرئه فرزندان مبارک و 6 معاون العادلی اعتراض کردند.

تنیسور 29 ساله چینی پول پارو می کند + عکس

چینی ها در خیلی از صحنه ها حس برتری دارند. تنیسور چینی با قیمتی که برای کشورش بدست آورده صاحب چنین ثروتی شده است.

30486 581

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ستاره تنیس چین، لی نا پس از کسب مقام قهرمانی در مسابقات این فرانسه به عنوان یکی از پر درآمدترین ورزشکاران جهان تبدیل شده است.

وی با درآمدی معادل 43 میلیون دلار پس از ماریا شاراپوآ تنیسور روس دومین زن پر درآمد جهان ورزش در بخش زنان معرفی شده است.

تنیسور چینی با قیمتی که برای کشورش بدست آورده صاحب چنین ثروتی شده است.

حلقه آتشین؛زیباترین عکس از خورشیدگرفتگی چند روز پیش

قدس آنلاین:روز یکسنبه هفته جاری ، نوع خاصی از خورشیدگرفتگی‌ اتفاق افتاد که از چین تا غرب ایالات متحده قابل مشاهده بود. در این نوع از خوشید گرفتگی که هر سال یک بار اتفاق می‌افتد، ماه به شکلی جلوی خورشید قرار می‌گیرد که شبیه به یک حلقه آتشین به نظر می‌رسد

منبع:زومیت

چاق ترین پسر4 ساله جهان

چاق ترین پسر4 ساله جهان

همراهان نیوز: لوژی.هائو از استان گوآنگ دونگ به وزن 63 کیلوگرم چاق ترین کودک 4 ساله جهان است که اخیرا کلینیکی در هنگ کنگ اعلام کرده وی را مجانی درمان میکند. به گفته پزشکان سلامتی این بچه 136 پوندی در معرض خطر بوده و ممکن است دچار مشکلات تنفسی حاد شود و به همین خطر کلینیکی در هنگ کنگ پیشنهاد داده تا وی را مجانی تحت درمان قرار دهند.

عکس


دیلی تلگراف نوشت قد این کودک 106 سانتیمتر است و تا به حال برای یافتن علت چاق شدنش چندین بار به بیمارستانهای مختلف رجوع کرده است و لویی مینگ پدر کودک برای رفتن به هنگ کنگ در حال آماده شدن است ومی گوید میخواهند شانس خود را در آنجا نیز آزمایش کنند.

سقوط وحشتناک جوانی به دره فرحزاد



سقوط وحشتناک جوانی به دره فرحزاد آتش نشانان و نجاتگران در یک عملیات حساس جوان ۲۷ ساله را که براثر بی احتیاطی به دره فرحزاد سقوط کرده بود نجات دادند. در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط شخص در میدان سعادت آباد، میدان بوستان، انتهای خیابان کوهستان، خیابان میثاق، ستاد فرماندهی آتش نشانی ساعت ۴:۳۴ دقیقه بامداد امروز بلافاصله نجاتگران نجات ۳ و آتش نشانان ایستگاه ۵۸ را به محل حادثه اعزام کرد. سید اکبر خدیو فرمانده آتش نشانان درباره این حادثه اظهار داشت: به علت تاریکی و عدم دید مناسب شخصی ۲۷ ساله به عمق حدود ۶۰ متری دره فرحزاد سقوط کرده و از قسمت پای راست دچار شکستگی شده بود که نجاتگران با بکارگیری تجهیزات نجات و استفاده از برانکارد و رعایت نکات ایمنی شخص مصدوم را از داخل دره خارج و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند.

مرغ هایی با طعم تریاک !

مرغ هایی با طعم تریاک !

با کار اطلاعاتی ماموران کلانتری 22 کرمانشاه ، در بازرسی از یک واحد صنفی توزیع مرغ مقادیری تریاک و شیره تریاک کشف شد .

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس ، در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر توزیع و فروش مواد مخدر توسط متصدی یک باب مغازه فروش مرغ در یکی از محلات شمالی شهر کرمانشاه ، موضوع توسط ماموران کلانتری 22 این شهر مورد پیگیری قرار گرفت .

 بنا بر این خبر ، پس از هماهنگی با مقام قضایی روز گذشته واحد صنفی مذکور مورد بازرسی ماموران قرار گرفته و در نتیجه مقداری تریاک و 13 گرم شیره تریاک کشف و ضبط شد .

 این خبر حاکیست ، در این رابطه 1 نفر متهم نیز دستگیر شده و بهمراه مواد مشکوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان گردید .

مرغی که تخم دوقلو گذاشت!



مرغی که تخم دوقلو گذاشت!
زن تگزاسی پس از شکستن تخم‌مرغ در کمال تعجب یک تخم‌مرغ دیگر داخل آن پیدا کرد.


به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، "کوکی اسمیت" گفت: «برای جمع‌آوری تخم‌مرغ به آشیانه مرغ‌هایم رفتم که تخم‌مرغی بزرگتر و سنگین‌تر از تخم‌های معمولی پیدا کردم. اما وقتی آن را شکستم و تخم‌مرغ کامل دیگری داخل آن پیدا کردم، شوکه شدم.»

به گفته اسمیت، این پدیده نادر در پی برگشت تخم‌مرغ در حال رشد به تخمدان پرنده و احاطه آن توسط یک تخم‌مرغ دیگر اتفاق می‌افتد.
به گزارش ایسنا به نقل از یونایتدپرس، اسمیت گفت: «من و همسرم تصمیم گرفتیم که محتویات هیچ‌کدام از این تخم‌ مرغ‌ها را مصرف نکنیم.»

یک تور مختلط در چالوس دستگیر شدند

یک تور مختلط در چالوس دستگیر شدند
حسین‌نژاد از تشکیل پنج پرونده سرقت داخل مغازه‌ها و چادرهای مسافران و دستگیری یک تور مختلط بدون مجوز در این مدت خبر داد.
به نقل از  فارس: فرمانده انتظامی چالوس از ترافیک سنگین محور کندوان خبر داد.
علی حسین حسین‌نژاد افزود: برابر اعلام پلیس راه کشور و هماهنگی‌های قبلی، محور کندوان تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز دوشنبه ۱۵ خرداد از کرج به سمت چالوس ممنوع بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲ بامداد روز سه‌شنبه ۱۶ خردادماه، تردد وسایل‌ نقلیه از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت یکطرفه است.
وی اظهار داشت: در صورت بالارفتن حجم ترافیک، امکان تغییر ساعات محدودیت وجود دارد.
حسین‌نژاد از تشکیل پنج پرونده سرقت داخل مغازه‌ها و چادرهای مسافران و دستگیری یک تور مختلط بدون مجوز در این مدت خبر داد.

 

تملق احمدی‌نژاد را متوهم کرده ا

روزگذشته مجلس شورای اسلامی کانون پرشورترین تحولات سیاسی کشور بود ، جایی که جنگ اعتبار نامه ها ، مجلس نهم ۱۰ روزه را وارد نزاعی فرسایشی کرده است ! طبیعتا روزنامه های کشور نیز از چنین تحولاتی بی نصیب نبودند و نخواهند بود.
گروگان گیری دربهارستان؛درمجلس شورای اسلامی!
به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، در همین ارتباط روزنامه اعتماد از شکست دوستانه حداد عادلی سخن گفته است که با پای شکسته با دشداشه برای شرکت در انتخابات ریاست مجلس حضور یافت و البته شکست خورد. در ماجرای اعتبار نامه ها نیز برخی از نمایندگان اعتراض متقابل نماینده مبارکه به اعتبار نماینده های تهران را «گرو کشی» خواندند و برخی دیگر آن را به اشتباه «گروگان گیری» نامیدند و خواهان اصلاح آئین نامه شدند . آنچه مشخص است مجلس ده روزه ، با بی حرمت هایی آغاز شده است که حد یقفی را نمی توان برای آن مشخص کرد.

روزنامه اعتماد همچنین در صفحه سوم خود به سفر احمدی نژاد و پوتین به چین اشاره کرده است ،سفری که به ایده این روزنامه غرس کردن درختی است که میوه آن در سوریه و در مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ مشخص خواهد شد. سخنرانی سید علی خمینی در یکی از شهر های استان کرمان هم نظر اکثر روزنامه ها را به خود جلب کرده است جایی که وی از حفظ دستاورد های دولت های قبلی و کنونی خبر داده و گفته است که حفظ نظام به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست .

روزنامه آرمان اما در تیتر اول صفحه نخست خود به نقل سخنان سید علی خمینی در جمع مردم شهرستان نوق پرداخته است که طی آن ایشان به برشمردن ویژگی های امام راحل (ره) پرداخته و گفته است: حفظ نظام به معنی پوشاندن ضعف ها نیست بلکه هرکجا که ضعفی وجود دارد باید گفته شودتا در صدد رفع آن برآییم.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست خود زیر تیتری با عنوان: فانونس دستی اصولگرایان؛ چراغ روشن اطلاح طلبی، موضوع شروع تحرکات سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرده و آورده است که اصولگرایان با فانونس دستی از همکنون درحال کنکاش پیرامون احوالات اصلاح طلبان هستند، درحالی که اصلاح طلبان با چراغی روشن هرآنچه هست عرضه می کنند.

روزنامه ابتکار نیز در صفحه نخست خود موضوع انتخاب هیئت رئیسه مجلس را پررنگ کرده و تیتری با عنوان: پای حداد بازهم به هیئت رئیسه باز نشد، را به عنوان تیتر اول امروز خود انتخاب کرده است. در صفحه اول خود بخش مهمی را به صحبتهای محمود احمدی نژآد قبل از سفرش به چین وموضوع پیشنهاد وی برای حل بحران اقتصادی جهان را هدف گرفته است.

این روزنامه در سرمقاله امروز خود به قلم محمد علی وکیلی، موضوع حملات سایبری علیه کشور را مطرح کرده و عنوان کرده است که فضای سایبر تحولی عظیم در عرصه های مختلف بوجود آورده و قرن بیست و یکم با سایر قرنها تفاوت ماهوی دارد و چشم انداز راهبردی آینده را نباید با پارامترهای کهن رصد کرد.

همچنین در صفحه جامعه خود، این روزنامه به مسئله پوشش اسلامی و کلید خوردن فاز دوم آن با راه اندازی ژورنال مد و لباس پرداخته است.

روزنامه آفتاب نیز موضع انتخاب هیئت رئیسه مجلس و جنجال اعتبار نامه ها در مجلس را به عنوان موضوعات اصلی امروز خود انتخاب کرده است.

اما با فاصله از روزنامه های اصلاح طلب، در اولین قدم به سراغ ملت ما رفتیم که موضوع تورم ۳۲ درصدی هزینه های تولید را عنوان اول صفحه نخست خود انتخاب کرده. همچنین موضوع سفر احمدی نژاد به چین و پیشنهادهای وی نیز در صفحه نخست این روزنامه پررنگ شده است و از وسیی انتخاب هیئت رئیسه مجلس نیز از چسم این روزنامه پنهان نمانده است. اما در صفحه دوم خود، به نقل سخنان حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی زیر این تیتر پرداخته است؟: رئیس جمهور بعدی باید فراجناحی باشد.

رسالت اما در صفحه اول خود به نقل سخنان علی اکبر ولایتی در همایش بین المللی امام خمینی پرداخته که طی آن وی عناون کرده است که آمریکا مانع از به نتیجه رسیدن انقلاب مصر و سایر کشورهای اسلامی است. این روزنامه همچنین در صفحه اول خود، مسئله مقابله به مثل سوریه با غرب و اخراج ۱۷ سفیر و دیپلمات غربی از دمشق را مطرح کرده است.

جمهوری اسلامی، تیتر درشت امروز خود را به مسئله شکایت ایران از ۲۰ شرکت نقتی به علت عدم پایبندی آنها به قراردادهای انجام شده، اختصاص داده است و در کنار آن به موضوع انتخاب هیئت رئیسه مجلس و ابقای علی لاریجانی در این سمت پرداخته است.

سرمقاله امروز این روزنامه به موضوع سوریه و احتمال دخالت یکجانبه نظامی آمریکا در آن اختصاص دارد که طی آن عنوان شده: آمریکا ابتدا تلاش کرد با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به دخالت نظامی در سوریه بپردازداما با مخالفت روسیه و چین اکنون زمزمه حمله نظامی یکجانبه به سوریه را به راه انداخته است. این سرمقاله در انتها نتیجه گرفته است که اگر آمریکا به حمله نظامی در سوریه روی آورد نتیجه ای جز شکست عایدش نخواهد شد.

روزنامه کیهان، امروز مسئله نامه مردم بحرین به رهبر معظم انقلاب را موضوع درشت خود قرار داده و زیر تیتری با عنوان: حمایت امام خامنه ای پشتوانه انقلاب بحرین است، به قدردانی ائتلاف یاران چهاردهم فوریه بحرین از حمایت های حضرت آیت الله خامنه ای از انقلاب مرم بحرین پرداخته است.

انتخابات هیئت رئیسه مجلس، نقش سازمانهای اطلاعاتی غرب در انفجارهای بغداد و موضوع شکایت ایران از ۲۰ شرکت نفتی از جمله دیگر موضوعاتی است که این روزنامه در صفحه اول خود بدانها پرداخته است.

این روزنامه همچنین در صفحه تصویر روز خود، موضوع رسانه اسلامی از دیدگاه امام خمینی را مطرح کرده و همچنین به رسالت رسانه ملی در قبال بدحجابی و مسئولیت های آن پرداخته است.

خبر خوش برای نهادهای نظارتی؛ «ایرج» درگذشت

بدون رسیدگی به تخلفات میلیاردی؛
وی به عنوان نماینده تشکیلات اطلاعاتی رژیم اسرائیل و در پوشش اقتصادی نمایندگی شرکت دولتی "زیم لاین" این رژیم، محموله های ارسالی صهیونیستها برای شاه معدوم را که عموماً خریدهای نظامی و مخابراتی بوده به ایران منتقل می کرده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق، در حالی که چند ماه اخیر رسانه ها از تخلفات گسترده اقتصادی و مفاسد "ایرج -ج" یکی از وابستگان رژیم پهلوی خبر داده بودند، خبرها از فوت وی در یکی از کشورهای همسایه ایران در روزهای اخیر حکایت دارد.

"ایرج - ج" به دلیل کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر در دفتر کار خود در شرکت "پارس ..." به 30 سال حبس و سپس در دادگاه تجدید نظر به 15 سال زندان محکوم شد. این فرد با وجود محکومیت سنگین، مدت کوتاهی بعد به دلایل نامعلوم(!) آزاد و با تشکیل شرکتهای صوری اقدام به کسب نمایندگی های مهم و امتیازات خاص از بزرگترین کمپانی های جهانی کرد.

وی به پشتوانه ارتباطات خود با "فرهاد- د" مشاور اقتصادی و از نزدیکان یکی از مسوولان سابق کشور توانسته نمایندگی فروش یکی از معتبرترین شرکت های ماشین آلات را به نام خود کرده و با ارتباطات مسئله دار با برخی از دستگاههای کشور ثروت های هنگفتی را به نام خود کند.

"ایرج" همچنین با پشتوانه این ارتباطات موفق به دریافت مبالغ کلانی از شرکت بزرگ فولاد سازی کوبه ژاپن برای امکان ادامه فعالیتهای خود در ایران شده است.

نکته قابل توجه در این میان شرکتهای صوری ثبت شده فیمابین ایرج- ج و فرهاد -د است که منافع حاصله از فروش ارز و ارتباطات کلان مالی ناشی از واردات ماشین آلات وی به جای استفاده عمومی و کمک به پیشرفت کشور، به حساب این افراد واریز می شده است.

نکته عجیب در این میان وجود اسنادی است که نشان می دهد "ایرج -ج" پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وابستگی ها نزدیکی به سرویس اطلاعاتی و اقتصادی رژیم صهیونیستی داشته و به مدت 7 سال به عنوان نماینده خطوط دریایی رژیم اسرائیل در ایران فعالیت می کرده است.

وی در این مدت به عنوان نماینده تشکیلات اطلاعاتی رژیم اسرائیل و در پوشش اقتصادی نمایندگی شرکت دولتی "زیم لاین" این رژیم، محموله های ارسالی صهیونیستها برای شاه معدوم را که عموماً خریدهای نظامی و مخابراتی بوده به ایران حمل می کرده است.

طبق این اسناد حتی در جریان اعتصابات منتهی به پیروزی انقلاب در بنادر جنوب ایران، "ایرج- ج" به عنوان مخبر ساواک عمل کرده و عملاً با ایجاد شکاف در فعالیت های مبارزان، به همکاری های خود با مسئولان رژیم اشغالگر قدس و همکاری در زمینه حضور کشتی های اسرائیل در بنادر ایران و فعالیتهای پیدا و پنهان آنان در زمینه های کمک به رژیم شاهنشاهی ادامه داده است.

با وجود این وابستگی ها و فرار نامبرده به خارج از کشور پس از پیروزی انقلاب، وی توانسته است با همکاری عناصر فاسد مرتبط با خود نمایندگی برخی از معتبرترین شرکتهای خودروسازی و راهسازی کشور کره جنوبی و ژاپن را به طور انحصاری در ایران به نام خود کرده و صدها میلیارد تومان منافع حاصله را صرف فعالیت های مخرب و مشکوک خود کند.

پیگیری های چند ساله در خصوص برخی از اتهامات این متخلف اقتصادی تاکنون حداقل منجر به صدور حکم از سوی قضات قاضی مستقیم پرونده مبنی بر 43 میلیارد جریمه در یک پرونده و گزارش کارشناسی 70 میلیارد تخلف در پرونده دیگر شده اما با وجود تلاش قضات رسیدگی کننده و حکم صادره از سوی ایشان و گذشت بیش از 500 روز از این اقدام و نظریه صریح هیات کارشناسی، تاکنون منجر به اجرای احکام نشده و پرونده وی در فرآیند رسیدگی قضایی به سر می برد که با فوت وی به نظر می رسد باید پیگیری این تخلفات را برای همیشه به فراموشی سپرد.

5 دقیقه پس از حمله به ایران چه خواهد شد؟

س سابق موساد در جمع دانشجویان دانشگاه بن گوریون اظهار داشت: حمله به ایران احمقانه است و تنها پس از گذشت 5 دقیقه از آغاز این حمله خود را در میان یک جنگ منطقه ای خواهیم دید.

همراهان نیوز: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یدیعوت آحارونوت، "مئیر داگان" در جمع برخی از دانشجویان دانشگاه بن گوریون درباره گزینه نظامی علیه ایران هشدار داد.


داگان با احمقانه خواندن حمله به تاسیسات هسته ای ایران اظهار داشت: کسی نمی خواهد مسئولیت پاسخگویی به این پرسش را بپذیرد که تنها با گذشت 5 دقیقه از حمله به ایران چه رخ می دهد؟ من معتقدم تنها 5 دقیقه پس از حمله به ایران ما خود را در برابر یک جنگ منطقه ای خواهیم دید.

وی افزود: اگر مطمئن بودم که حمله به ایران، برنامه اتمی این کشور را متوقف می کند، از انجام آن حمایت می کردم.

رئیس سابق موساد همچنین از ضعف کابینه نتانیاهو در اداره مسائل سیاسی به شدت انتقاد کرد.

خاطرنشان می شود داگان اخیرا نیز اظهاراتی در زمینه خطرناک بودن حمله به ایران بیان داشت که به مذاق برخی از شخصیتهای صهیونیست خوش نیامد.

مشایی به خبرگزاری دولت رفت

اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهور صبح امروز به خبرگزاری دولتی ایرنا رفت.
به گزارش مشرق به نقل از جهان، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهور صبح امروز به خبرگزاری دولتی ایرنا رفت.

گفته می شود هدف از بازدید غیررسمی مشایی به ایرنا شرکت در جلسه ای با حضور عوامل رسانه ای نزدیک به جریان مشایی و روزنامه دولت و برخی عناصر خاص است.

برپایه این گزارش، رییس دفتر رئیس جمهوری، نمایندگی ویژه رئیس جمهوری جهت تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای اختیارات هیأت وزیران در امور نفت، ریاست شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، ریاست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری ، نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهوری در ستاد مرکزی راهیان نور ، رئیس کارگروه زیارت و فرهنگ رضوی ، رییس کمیته ‏عالی در مورد طرح خط لوله گاز ایران – پاکستان – هند، جانشین رییس جمهوری در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و رییس مرکز مطالعات جهانی شدن پیش از این نیز دیدارهایی از ایرنا داشته است با این حال مشخص نیست که وی بر طبق کدام مسئولیت خود به رسانه دولت رفته است.

گفتنی است، مشایی هم اکنون خبرنگار افتخاری ایرنا نیز است.

حداقل 60هزار موشک آماده شلیک به اسرائیل

به گزارش مشرق،‌کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

تحریم ها درآمد ارزی ایران را افزایش داده است

جمهوری اسلامی در مذاکرات بغداد سازش نکرد چون در سال تحریم، بیشترین درآمد ارزی را کسب کرد.

پایگاه اینترنتی روز آن لاین وابسته به اپوزیسیون مقیم پاریس ضمن درج مطلب فوق نوشت؛ ایران در مذاکرات بغداد، غرب را قال گذاشت، آنها را تشنه به لب چشمه برد و تشنه تر باز گرداند. این دیگر شیوه مألوف ایران شده که امیدوار می کند اما در نهایت کوچک ترین امتیازی را به غرب نمی دهد. جمهوری اسلامی نشان داد برنامه ای برای کوتاه آمدن ندارد. مقامات ایرانی به خوبی می دانند که تضمین های غرب فاقد اعتبار اجرایی است. از سوی دیگر در سالی که پیوسته صحبت از تحریم ایران بوده، ایران بیشترین درآمد ارزی طول تاریخش را کسب کرده است. طی یازده ماهه سال 90 ایران 111 میلیارد دلار نفت فروخته است. درست است که تحریمها باعث شده اند هزینه واردات افزایش یابد اما تحریمها چنان نبوده اند که بتوانند جمهوری اسلامی را وادار به تغییر بنیادینی بکنند. به نظر می آید با توجه به بحران اقتصادی شدید در اروپا و رکود در آمریکا، و وجود برخی بازارهای جایگزین برای نفت ایران مقامات ایرانی معتقدند حتی در صورت شدیدتر شدن تحریمها می توانند منابع لازم برای اداره کشور را به دست آورند و در شرایط کنونی فشار تحریمها چنان نیست که بخواهند مسیر سیاست هسته ای خود را تغییر بدهند.

نویسنده ادامه می دهد: به نظر می رسد رهبران جمهوری اسلامی متوجهند که باراک اوباما لااقل تا پیش از برگزاری دومین دوره انتخابات ریاست جمهوریش در برابر برنامه هسته ای ایران در بن بست به سر می برد. از این رو که او احتمالا نه می تواند دستور حمله به ایران را صادر کند و نه می تواند به معامله ای دندان گیر رضایت دهد. اوباما نمی تواند دستور حمله به ایران را صادر کند چرا که او سوار بر موج ضد جنگ به قدرت رسیده است. رکود اقتصادی در آمریکا او را در وضعیتی بسیار بد قرار داده است. به نظر می رسد نه چماق قدرتمندی در کار است و نه امتیاز باارزشی.

رسانه های سبز کارت زرد گرفته اند!

سردبیر اخراجی رادیو زمانه می گوید کرکره اغلب رسانه های موسوم به سبز به مرور زمان پایین کشیده شد در حالی که آنها از خبرسازی هم ابایی نداشتند.

اشاره مهدی جامی به تحریف های خبری آشکاری است که رسانه هایی نظیر جرس برای دمیدن در آتش فتنه سبز انجام دادند. جامی در مصاحبه با جرس گفته است: رسانه های سبز در پاسخ به کدام نیاز شکل گرفتند و چگونه به این نیاز پاسخ دادند؟ برای نمونه جرس و کلمه و سحام نیوز و تلویزیون رسا را در نظر بگیرید. این رسانه ها چه نیازهایی را می دیدند که در رسانه های دیگر پاسخ نمی گرفت تا به این نتیجه رسیدند که باید به میدان بیایند؟ و اگر این نیاز آنها را وارد میدان کرد چه شد که بعد از مدتی همگی از میدان خارج شدند؟ آیا نیازها پاسخ داده شد؟ آیا دیگر نیازی نبود به رسانه ای سبز؟... کارنامه جرس چندان درخشان نیست. چنانکه کلمه و سحام نیوز، وضع رسا هم که ناگفته پیداست.

وی می افزاید: فارغ از اینکه اصلا مصلحت بود که کرکره ها پایین کشیده شود و رسانه تازه و قدرتمندی پا نگیرد یا نه، ما با مشکل مدیریت رسانه دست به گریبان بوده ایم. فرض کنید جرس طوری رفتار کرده که نشان می دهد از خبرسازی هم ابایی ندارد. یا کلمه طوری رفتار کرده که خود را از تک و پوی رسانه ای عمومی بودن انداخته و به بولتن خبری سران جنبش بدل ساخته است. همین قصه را در سحام نیوز می بینید. در واقع مدل ذهنی مدیران این سایتها و سردبیران اش چندان پیشرو نبوده است. می شود گفت نه نیازش را حس می کرده اند و نه علاقه ای به روزآمد ساختن روش رسانه ای خود داشته اند و نتیجه این شده که از مخاطب و نیازهای رسانه ای تازه غافل بمانند و با ریزش مخاطب روبه رو شوند. بعد از دوره ای داغ خبری که عیب پوش مشکلات مدیریتی و گفتمانی در این رسانه ها بود به تدریج مسائل خود را نشان داد و کارها را تقریبا در همه زمینه ها کند یا متوقف کرد. شما از خود بپرسید آیا کلمه به نیازهای مخاطبان پاسخ داد اگر نداده یعنی یا نیاز را ندیده که بعید است یا از آن تعریفی داشته که به هر حال ضد رسانه بوده است.

سردبیر اخراجی رادیو زمانه، بی بی سی و صدای آمریکا را نیز رسانه های محافظ کار توصیف کرد و تصریح کرد: در این رسانه ها و جرس و... بحث مرده و کارها به دور تکرار افتاده است. ما در اینجا با رسانه ای مرده طرف هستیم.

 آمریکا و اروپا به جای ایران برای خود بحران آفریده اند

اتحادیه اروپا باید تحریم نفتی ایران را برای جلوگیری از خسارات بیشتر اقتصاد خود و آمریکا به تعویق بیندازد.

روزنامه آسیا تایمز با انتشار این تحلیل نوشت: راهبرد آمریکا در نشست های بغداد و بروکسل برای برون رفت از بحران هسته ای ایران و بحران اقتصادی اروپا بی نتیجه بود و او مجبور است منتظر مذاکرات مسکو بماند. کشورهای 1+5 در بغداد متفرق و پراکنده بودند و از ایران می خواستند غنی سازی 75/19 درصد را متوقف سازد.

این روزنامه با اشاره به تحریم های اقتصادی و نفتی اروپا و آمریکا علیه ایران در چند ماه گذشته نوشت: اوباما با این همه نیازمند تعامل با ایران است، چه در مسکو یا هر جای دیگر. این امر برای او مهم است تا آن را به مثابه یک پیروزی در سیاست خارجی نشان دهد. اوباما بدون توافق با ایران مجبور است فشار به اتحادیه اروپا را افزایش دهد. اما چه کسی از این تحریم ها آسیب خواهد دید؟ حکومت ایران به راحتی با افزایش قیمت نفت به کار خود ادامه می دهد. از این گذشته تهران نفت خود را با ارزهای متفاوتی از جمله یوآن چین، روپیه هند و غیره می فروشد و خرید و فروش تهاتری را به ویژه با مشتری های آسیایی خود آغاز کرده است. با وجود این پایان مسیر روشن است؛ اتحادیه اروپا باید تحریم نفتی ایران را برای جلوگیری از خسارات بیشتر اقتصاد خود و آمریکا به تعویق اندازد.

 حداقل 60هزار موشک آماده شلیک به اسرائیل است

ده ها هزار موشک از دور و نزدیک سراسر اسرائیل را نشانه رفته اند.

یک هفته نامه آلمانی ضمن انتشار مطلب فوق، از قول مقامات رژیم صهیونیستی نوشت: سوریه هزاران موشک با بردهای 70 تا 700 کیلومتر را در اختیار دارد و همچنین ایران 3هزار و پانصد موشک را به سوی تل آویو نشانه رفته است.

«تاخلس» از قول ژنرال یائیر نووه معاون رئیس ستاد ارتش اسرائیل نوشت: امروز 60 هزار موشک نظامی هدایت شونده در انبارهای حزب الله لبنان قرار دارد که 10 برابر بیشتر از آخرین زمان حمله نظامی اسرائیل به لبنان در سال 2006 است. وی تفاوت امروز با آن زمان در این است که حزب الله امروز از نظر کمیت و کیفیت توانایی بیشتری برای پرتاب این موشک ها به اهداف خود در اسرائیل به دست آورده است.